منو

    مقالات

    دستگاه اسپین ورتکس

    دستگاه اسپین ورتکس

    در آزمایشگاه‌ها و محل‌های آزمایشگاهی همواره نیاز به داشتن دورهای بالا نمی‌باشد، به همین جهت استفاده از دستگاه اسپین ورتکس بسیار کاربردی می‌باشد. دستگاه اسپین ورتکس درآزمایشگاه‌ها می تواند به رسوب‌گیری و انحلال در دورهای پایین کمک نماید. در برخی مواقع میزان محلول داخل تیوب به قدری کم می‌باشد که به دیواره می‌چسبد و نیروی چسبندگی محلول از میزان نیروی جاذبه وارده بسیار بیشتر بوده و نمی‌توان قطرات محلول را به آسانی به انتهای تیوب رساند.

    در مواقعی که میزان محلول کم بوده و نیروی جاذبه زیاد باشد استفاده از دستگاه اسپین ورتکس می‌تواند راه گشا باشد. این دستگاه در دورهای پایین چرخش و نیروی گریز از مرکز محلول را به ته تیوب هدایت می‌کند. همچنین در زمانی که رسوبات درون محلول بسیار بزرگ باشد و تنها نیاز به دستگاه ورتکس در دورهای پایین داشته باشد، می‌توان سریعا از محلول با استفاده از این دستگاه رسوب گرفت.
    با استفاده از اسپین ورتکس می‌توان رسوب را به آسانی در انتهای تیوب تشکیل داده و قسمت ورتکس دستگاه به انحلال ذرات قابل حل درون یک محلول داخل تیوب کمک می‌نماید.

     

     

    کاربرد دستگاه اسپین ورتکس


    با استفاده از دستگاه اسپین ورتکس می‌توانید قدرت چرخش و مدت زمان برنامه را برای تهیه نمونه‌های متفاوت تنظیم نمایید. کشت سلولی حساس، نمونه هایی برای واکنش PCR، الکتروفورژ ژل و واکنش آنزیم‌ها و بسیاری دیگر از موارد را با حداکثر کارایی با استفاده از دستگاه اسپین ورتکس می‌توانید آزمایش نمایید. با استفاده از این دستگاه، کار با حجم کمی از نمونه‌ها می‌تواند نتایج مطلوب و عالی برایتان داشته باشد.
    به طور کلی دستگاه اسپین ورتکس موجب دقیق‌تر شدن، سریع‌تر شدن و ارزان‌تر شدن بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی می‌شود. استفاده از این دستگاه در مواردی نظیر آزمایشگاه های تشخیص PCR، آزمایشگاه‌های بالینی، بیوشیمیایی و بسیاری دیگر رایج است.

     


    ویژگی دستگاه‌های اسپین ورتکس


    مهم‌ترین ویژگی دستگاه اسپین ورتکس را می‌توان همگن سازی نمونه‌های ناهمگن دانست، که این عمل مخلوط‌ سازی با توجه به عمق عمودی محدود می‌شود. دستگاه اسپین ورتکس با چرخش در دورهای پایین موجب مخلوط شدن و تهیه نمونه با قطعاتی از تراکم‌های متفاوت می‌شود.

     


    در آخر


    دستگاه اسپین ورتکس و یا مینی فیوژ شرکت مبنا ژن پارس به جهت مخلوط کردن و همگن سازی نمونه‌های PCR، Realtime PCR و نمونه‌های مسترمیکس استفاده می‌شود. این دستگاه بدون نیاز به تعویض هد از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب بوده و موجب راحتی عملکرد برای مراکز آزمایشگاهی می‌شود.

    اشتراک گذاری

    24 ساعته

    پرداخت ایمن

    7 روز ضمانت برگشت

    تحویل اکسپرس